Kunder

– KUNDER I DAG FORVENTER MER AV REGNSKAPSFØREREN SIN

Hvor mye skal man egentlig kreve av regnskapsføreren sin? Ganske mye, ifølge økonomisjef Cecilie Kronstad Hansen i Tun Media. For henne har det blitt alfa og omega at regnskapsfører Ingeborg Johannessen fra BDO er innom kontoret deres én gang i måneden.

Mye mer enn bare regnskap

Det handler ikke så mye lenger om å bare være flink til å «punche» inn tall, eller holde oversikt over regnskapet. I dag stilles andre krav til regnskapsføreren.

– Det er ingen tvil om at en regnskapsfører fortsatt må være nøyaktig og glad i tall, sier Ingeborg.

– Samtidig er det så mye mer til rollen også. I tillegg til å ha teknologikunnskap og -forståelse, må du være flink med mennesker. Det er essensielt om du skal få til et godt samarbeid med kunden din.

Ingeborg legger til at kunder i dag har en helt annen innstilling til regnskapsføreren enn det som var vanlig før:

Kunden forventer mer

– Kunder i dag forventer mer av regnskapsføreren sin. Mange av våre nye kunder i BDO ber om hjelp til også andre ting enn bare regnskapet. For eksempel hjelper jeg flere kunder med HR-styring. Vi beveger oss inn som rådgivere på andre felt enn bare tall og økonomi også.

Les mer i artikkelen til Regnskap Norge, på deres hjemmesider.